
BENDRYSTĖ
Bendradarbiavimas ir bendrystė – tai vertybės, kurios ateities lyderiams padeda augti ne tik kaip asmenybėms, bet ir kaip lyderiams. Kai jie mokosi palaikyti viena kitą, dalytis idėjomis ir dirbti drauge, jie ugdo savitarpio pasitikėjimą, empatiją ir komandinius įgūdžius. Šie gebėjimai tampa svarbia atrama siekiant tikslų tiek mokykloje, tiek gyvenime.
Bendradarbiaudami ateities lyderiai mokosi išklausyti ir gerbti skirtingas nuomones. Tai suteikia jiems galimybę išplėsti akiratį, rasti kūrybiškų sprendimų ir stiprinti savivertę. Toks tarpusavio palaikymas kuria pozityvią aplinką, kurioje kiekvienas gali jaustis saugus, įvertintas ir priimtas.
Svarbu paminėti, kad bendrystė ir komandinis darbas veikia kaip patyčių prevencija. Kai vaikai jaučiasi stiprios kartu, mažėja konkurencija ir nepagarba, o vietoj to formuojasi draugiški ryšiai. Toks ryšys padeda išvengti neigiamų emocijų ir skatina kurti palaikančią bendruomenę.
Padėdami ateities lyderiams suprasti bendradarbiavimo svarbą, suteikiame jiems galimybę ne tik siekti savo tikslų, bet ir augti harmoningai. Tik stiprios draugystės ir vieningumas kuria pagrindą sėkmei ir stipriai asmenybei.


ŽAIDIMAI IR UŽDUOTYS, SKATINANTYS BENDRYSTĘ
1. „Komandinis portretas“
Tikslas: Skatinti bendradarbiavimą ir kūrybiškumą.
Dalyviai padalijami į mažas grupeles (3–5 mergaitės).
Kiekviena grupė gauna didelį popieriaus lapą ir piešimo priemones.
Užduotis – kartu nupiešti portretą, kuris atspindėtų jų grupės „superkomandą“. Tai gali būti iliustracija, atspindinti jų stiprybes, pomėgius ar tikslus.
2. „Tiltas draugystei“
Tikslas: Ugdyti pasitikėjimą ir vieningumą.
Komandai duodami statybiniai elementai (pvz., šiaudeliai, lipni juosta, popierius).
Užduotis – sukurti „tiltą“, kuris galėtų išlaikyti mažą svorį (pvz., trintuką).
Tiltą statyti reikia kartu, derinant idėjas ir paskirstant atsakomybę.
3. „Pagyrimų ratas“
Tikslas: Skatinti pozityvumą ir įvertinimą.
Dalyviai sėdi ratu, kiekvienas gauna lapelį su kito dalyvio vardu.
Kiekvienas parašo komplimentą ar pagyrimą kitam žmogui, pabrėždamas jo stiprybes ar pasiekimus.
Pabaigoje lapeliai perskaitomi ir įteikiami.
4. „Mazgas“
Tikslas: Skatinti problemų sprendimą ir komandinius įgūdžius.
Dalyviai stovi apskritime ir suima už rankų bet kurį kitą žmogų (ne šalia esantį).
Susidaro „mazgas“, kurį reikia išnarplioti nenuleidžiant rankų. Tai reikalauja bendravimo ir komandinio darbo.
5.Žaidimas: „Gyvas trikampis“
Tikslas: Skatinti dalyvių dėmesingumą, strateginį mąstymą ir bendradarbiavimą.
Taisyklės:
Visi dalyviai stovi erdvėje atsitiktinėse vietose.
Kiekvienas tyliai, nesakydamas kitiems, pasirenka du kitus dalyvius. Šie asmenys taps „trikampio kampais“.
Dalyvių užduotis – judėti taip, kad visą laiką išlaikytų lygiašonį trikampį tarp savęs ir pasirinktųjų dviejų žmonių.
Kadangi niekas nežino, kas yra kieno „trikampio kampai“, visi pradeda judėti, bandydami prisitaikyti prie kitų judėjimo.
Patarimai žaidimui:
Paaiškinkite, kad nereikia skubėti – svarbu stebėti situaciją ir prisiderinti prie kitų.
Stebėkite, kaip komanda natūraliai prisitaiko ir bendrauja be žodžių.
Žaidimo tikslas:
Žaidimas baigiasi, kai visi dalyviai stabilizuoja savo judėjimą ir trikampiai tampa aiškūs.
Nauda:
Skatina dėmesingumą ir greitą reakciją.
Moko dirbti kaip komanda be žodinio bendravimo.
Linksmai įtraukia visus dalyvius, stiprina ryšius ir kuria pozityvią atmosferą.
Tai smagus ir įtraukiantis žaidimas, kuris garantuos ne tik daug juoko, bet ir galimybę geriau pažinti kitus! 😊


Šios užduotys padeda ateities lyderėms ugdyti pasitikėjimą viena kita, lavinti bendravimo įgūdžius ir stiprinti draugystę.